Sito non più aggiornato
Dal 19/01/2023 questo sito non verrà più aggiornato: le informazioni qui contenute hanno un puro valore di archivio.
Il nuovo sito della SDS di Ragusa è accessibile all'indirizzo www.sdsragusa.unict.it
Dal 19/01/2023 questo sito non verrà più aggiornato: le informazioni qui contenute hanno un puro valore di archivio.
Il nuovo sito della SDS di Ragusa è accessibile all'indirizzo www.sdsragusa.unict.it
Non sono richiesti prerequisiti.
La frequenza, come da regolamento del Cds in "Lingue e Culture Europee ed Extraeuropee", è facoltativa. Oltre alle ore con il docente, agli studenti è richiesta anche la frequenza alle esercitazioni
linguistiche tenute dai CEL.
Fondamenti "Research paper writing" (3 CFU); Approfondimenti: “Standard language and language standards” (6 CFU)
Fondamenti: • Simon Haines, Proficiency Masterclass, Oxford, Oxford University Press; • J. Swales, & M. Feak,, Academic Writing for Graduate Students, 3a edizione: Essential Tasks and Skills, University of Michigan Press/ELT, 2012 (3a edizione).
Approfondimenti: A. Kirkpatrick, World Englishes. Implications for International Communication and English Language Teaching, Cambridge University Press, Cambridge, 2007 (capitoli a scelta). T. McArthur, The English Languages, Cambridge University Press, Cambridge, 1998 (capp. 1-5). E. W. Schneider, English Around the World : An Introduction, Cambridge : Cambridge University Press, 2010.
* | Argomenti | Riferimenti testi | |
---|---|---|---|
1 | Settimana 1 (12-14 ottobre 2015): Presentazione corso: Modulo 1: Standard Language and Language Standards; Modulo 2 "Writing a research paper". Evaluative language; evaluative features; Book review | ||
2 | * | Settimana 2 (19 ott-4 nov. 2015): Standard language and language standards; Which English or English which; Englishes; Labelling English | |
3 | Settimana 3 (5 -9 novembre 2015): R. Hickey's "Standard English and Standards of English"; Writing a Critique: Sted by Step | ||
4 | * | Settimana 4 (11-16 novembre 2015): Drafting and writing a review; Summary. Class activities | |
5 | * | Settimana 5 (18-25 novembre): Literature review; Evaluative language | |
6 | * | Settimana 6 (30 nov-2 dic.): Language and dialect. Factors in classifying dialects: English as a Global Language: The Historical Context | |
7 | * | Settimana 7 (9-14 dicembre 2015): Education; Communication; The rejection of English; New Englishes | |
8 | 16 dicembre 2015: English-medium teaching in Europe; English-medium instruction at universities | ||
9 | 11 gennaio 2016: World Englishes. Non-native English-speaking teachers (NNESTs) vs native English-speaking teachers (NESTs) | ||
10 | * | Settimana 9 (13-18 gennaio 2016): Authentic Material(s) in the English language classroom; Authentic/Authority. Authenticity: What is it? | |
11 | * | Settimana 10 (7-9 marzo 2016): Research paper writing; Five skills sets of writing expeertise; How to write a literature review. Purpose of the review: linguistic tools | |
12 | * | Settimana 11 (21-23 marzo 2016): Writing a proposal: What to document; The writing process | |
13 | * | Settimana 12 (4-11 aprile 2016): The methods section; Hedging | |
14 | 18 aprile 2016: Language used in hedging. | ||
15 | 2 maggio 2016: AIA Seminar "Old and New Media: Lingustics Insights" | ||
16 | * | 9 maggio 2016: Research paper: Writing a conclusion |
Final Mark out of 30
50% Research paper on a chosen topic from module 2
50 % Average mark of the interview and the Proficiency-based written exam